Hopp til innholdet Logg inn
Hund ved matskål

Direkteoppgjør med veterinær

Hunde- og katteforsikringen vår inkluderer direkteoppgjør med veterinær.

Med direkteoppgjør slipper du å legge ut for veterinærbesøket og å få tilbake senere. Alt du trenger å betale selv er egenandelen, så fikser vi resten direkte med veterinæren din.

Hva hvis veterinæren min ikke har direkteoppgjørsavtale?

Hvis veterinæren din ikke har avtale med oss kan du be dem kontakte oss for å inngå en avtale. Alt en veterinær trenger å gjøre for å inngå avtale med oss er å fylle ut dette skjemaet.

 

Visste du at

Med direkteoppgjør trenger du ikke å vente på å få penger tilbake etter veterinærbesøk, siden du ikke trenger å betale selv i utgangspunktet.

Vanlige spørsmål for veterinærer

Vi trenger dette for å gjennomføre et direkteoppgjør:

  • Forsikringsnummer for kunde eller navn og adresse til kunde
  • Journal
  • Faktura/kvittering. Må spesifiseres til hver enkelt behandling/produkt
  • Kravet skal sendes oss senest 14 dager etter endt behandling
  • Ved avliving: dødsattest

Prosessen er slik;

  • Kommer kunden fra tidligere Eika Forsikring, eller har tilknytning til en Eika lokalbank, sendes kravet til direkteoppgjor@eika.no. For alle andre kundeforhold i Fremtind sendes kravet til husdyr@fremtind.no
  • I emnefeltet skal det stå 'DIREKTEOPPGJØR + FORSIKRINGSNUMMER'
  • Klinikken vil motta informasjon elektronisk fra Fremtind hvor egenandel + det som eventuelt ikke skal dekkes vil være synliggjort. Vi sender også oppgjørsbrev til kunden.
  • Hvis noe mangler, eller vi trenger mer informasjon, så sier vi ifra til klinikken om hva vi trenger.
  • Husk å bare ta med ett skadetilfelle og ett dyr per direkteoppgjør.
  • Direkteoppgjøret blir ikke gjennomført mens kunden venter på klinikken, men med normert behandlingstid for selskapet.
  • Husk at personnummer er sensitiv informasjon, og skal ikke sendes per e-post.
  • Klinikken har ansvar for å innkreve egenandel og det som eventuelt ikke dekkes mot kunde.