Hopp til innholdet Logg inn
Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen, DNB og Eika Gruppen

23. juni 08:24

Er du berørt av uroen i Midtøsten? Se hva som gjelder for reiseforsikringenOppholder du deg i et område hvor lokale myndigheter har beordret evakuering?
Reiseforsikringen kan dekke evakuering fra rammede områder hvis lokale myndigheter beordrer evakuering. Utenriksdepartementet har tidligere gitt reiseadvarsel til landene i Midtøsten – du finner oppdatert informasjon på UD sine nettsider. For at evakuering og hjemreise skal dekkes av forsikringen, må reisen være bestilt før området fikk reiseadvarsel.
 
Husk at du må kontakte din reiseoperatør eller flyselskap først for å høre hva de dekker.
Velger du å avbryte reisen din uten at lokale myndigheter har beordret evakuering, vil ikke reiseforsikringen dekke det. Derfor anbefaler vi at du tar kontakt med oss hvis du er usikker på hva du skal gjøre.
 
Skal du reise til et område det har kommet reiseadvarsel de nærmeste dagene?

Om du ønsker å avbestille reisen din, må du først kontakte reiseselskapet hvor du har bestilt reisen, har du bestilt fly og hotell separat, må de kontaktes.
 
Hvis de ikke kan hjelpe deg, vil forsikringen kunne dekke avbestilling av reisen din. Dette gjelder kun til de områdene det foreligger reiseadvarsel og dersom dette fremdeles er gjeldende 72 timer før du skal reise. 
 
Har du blitt påvirket av flyforsinkelser?
Hvis det oppstår flyforsinkelser som følge av uroen i Midtøsten kan reiseforsikringen din hjelpe deg med å ta igjen den planlagte reiseruten, så lenge transportøren ikke klarer det innen 24 timer.
 
Det er viktig at du kontakter flyselskapet/reisearrangøren din først. Reiseforsikringen kan dekke det du ikke får igjen. Husk at reisen må være i gang for at du skal ha dekning.
 
Forsikringen gjelder ikke for reiser til områder med reiseadvarsel.
 
Trenger du medisinsk assistanse?

Ring vår døgnåpne alarmsentral hvis du trenger hjelp:. (legg riktig nummer på Eiketreet, Eika Forsikring og Fremtind)
Dersom du har forsikring gjennom tidligere Eika: +45 70 10 50 50
Dersom du har forsikring gjennom Fremtind: +47 22 96 50 45.
Små barn venter på gulvet på en flyplass

SmartDelay+

Få plass på lounge hvis flyet ditt blir forsinket. 

Når flyforsinkelser oppstår, tilbyr SmartDelay+ en unik løsning. Tilleggstjenesten er inkludert i Reise Pluss, UNG, og Eika Pluss, og tilbyr gratis adgang til flyplasslounge hvis flyet ditt er forsinket over en time.

Med SmartDelay+ blir ventetiden en anledning til å slappe av i stedet for å stresse. Du og inntil fire medreisende får tilgang til komfort, mat og drikke, og Wi-Fi i en rolig lounge.

Når du registrerer reisen kan du også huke av om du vil bruke AirHelp. AirHelp fungerer slik at om flyet ditt blir kansellert søker SmartDelay+ automatisk om kompensasjon for deg inntil 600 euro med en serviceavgift på 35 % av kompensasjonen.

For å nyte godt av SmartDelay+, må reisen registreres senest to timer før avreise. Registreringen sikrer at du kan benytte deg av fordelene hvis det oppstår en forsinkelse på 60 minutter eller mer. smartDelay+ gjelder ikke ved kansellerte flyvninger.

SmartDelay+ er et eksempel på vår kundesentrerte tilnærming, der din tid og komfort står i fokus, selv når reisen tar en uventet vending. Velg SmartDelay+ for ro i sinnet – fordi din reisetid er verdifull, selv når ting ikke går som planlagt.

Flyet mitt er forsinket – hva nå?

Hvis du har registrert reisen din og flyet ditt blir mer enn en time forsinket får du en kupong på SMS som gir deg tilgang til lounge.

Den som har registrert reisen får alle kupongene for reisefølget.

Hvis det ikke er lounge på avreiseflyplassen din, vil du få en SMS om utbetaling via Paypal i stedet. Etter det sender PayPal deg instruksjoner for hva du må gjøre for å få pengene utbetalt. Den som registrerte reisen får pengene for hele reisefølget.

Gratis lounge hvis flyet blir forsinket

Nå inkluderer Reise Pluss, UNG og Eika Pluss-forsikringene våre tjenesten SmartDelay+, som gir deg tilgang til en lounge på flyplassen hvis flyet ditt blir mer enn 1 time forsinket. 

Spørsmål og svar

Ja, du må registrere barn som er med på reisen. Hver enkelt lounge har egne retningslinjer i forhold til om barn har tilgang. Du kan lese om loungen på flyplassen du skal reise fra på disse nettsidene (ekstern lenke).

Du kan registrere reisen din på disse nettsidene til SmartDelay(ekstern lenke).
SmartDelay+ gjelder for alle flyselskaper som gir oppdatert informasjon når det skjer forsinkelser. Unntaket er charterselskap som for eksempel Ving, TUI og Apollo.
To kvinner klemmer på perrongen foran et tog

Forsikret fra du går ut døren

Reiseforsikringen gjelder fra du går hjemmefra til du er tilbake igjen hjemme. Du er sikret på alt fra en raskt tur på butikken, til en lengre tur til eksotiske strøk.

Les mer om reiseforsikring